Ἡ εἰκόνα ποὺ ἀφιέρωσε στὸν Ἅγιο Δημήτριο, ὁ ἐλευθερωτὴς τῆς Θεσσαλονικης ἀρχιστράτηγος Κωνσταντῖνος!


26 Ὀκτωβρίου! 100 χρόνια ἀπὸ τὴν ἀπελευθέρωση τῆς Θεσσαλονικης, ἀνήμερα τοῦ πολιούχου προστάτη τῆς Ἅγιου Δημητρίου! 100 ὁλόκληρα χρόνια Ἐλευθερίας καὶ Μακεδόνιας! Καὶ μέσα στὸν Ἱερὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Δημητρίου, στέκεται ἀπὸ τὸ 1914, εὐχαριστήρια εἰκόνα τοῦ Χριστοῦ, ποὺ ἀφιέρωσε στὸν Κύριο καὶ Σωτήρα μας, ὁ τότε Ἕλλην Βασιλεὺς Κωνσταντῖνος, ποὺ τὴν ἐλευθέρωσε μὲ τὴ βοήθεια τοῦ Θεοῦ, ὡς Ἀρχιστράτηγος τοῦ Ἑλληνικοῦ Στρατοῦ, μὲ Πρωθυπουργὸ τὸν Ἐλευθέριο Βενιζέλο! Στὸ κάτω μέρος τῆς πανέμορφης καὶ τεράστια εἰκόνας, ὑπάρχει ἡ ἑξῆς ἀφιερωματικὴ ἐπιγραφή: "Σοὺ τῷ πανσέπτω τεμένει Μυροβλήτα, ὁ ἀνακτήσας ἐκ τῶν ἀθέων Τούρκων Ἕλλην Βασιλεὺς ἀνταπέδωκεν αὔθις, προσήλωσαν τὴν δὲ Χριστοῦ τὴν εἰκόνα Ἰωασαφαῖοι ζωγράφοι οἱ ἐν Ἄθω ἱστορήσαντες τὸ τέμπλον μετὰ ζήλου. 1914"
Ἡ Ἀπελευθέρωση τῆς Πρωτεύουσας τῆς Μακεδονίας, ἦταν τότε ἕνα ἄπιαστο, ἕνα ἀνέλπιστο ὄνειρο, ποὺ ἔγινε πραγματικότητα, μὲ ποταμοὺς αἵματος καὶ θυσιῶν! Κι αὐτὲς τὶς ἐθνικὲς θυσίες, αὐτὸ τὸ Ἔπος, δὲν ἔχει κανεὶς δικαίωμα νὰ τὸ προσβάλει καὶ νὰ τὸ ἀγνοήσει. Κανεὶς δὲν ἔχει τὸ δικαίωμα νὰ προσβάλει τὴν τιμή, τὴν ἑλληνικότητα καὶ τὴν μοναδικότητα τῆς ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ καὶ τῶν ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ! Ἡ Ὑπεράσπιση τῆς Ἱστορίας καὶ τοῦ Ὀνόματος, εἶναι ἐθνικὸ καθῆκον καὶ...
ὑποχρέωση! Καὶ θὰ τὸ ὑπενθυμίζει αἰώνια ἡ ἀφιερωματικὴ εἰκόνα τοῦ Σωτήρα Χριστοῦ μας, ποὺ μᾶς ἐλευθέρωσε ἀπὸ τοὺς "ἀθέους Τούρκους"! ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ! ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ! ΚΑΛΟΝ ΚΑΙ ΝΙΚΗΦΟΡΟ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΩΝ ΤΟΥΣ! ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΟ, Η ΝΙΚΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΜΑΣ!

ΠΗΓΗ: http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr 

Η απελευθέρωση της Μακεδονίας



Η είσοδος του Βασιλιά Γεώργιου στη Θεσσαλονίκη
Η είσοδος του Βασιλιά Γεώργιου στη Θεσσαλονίκη
Από τις αρχές Οκτωβρίου του 1912 η Ελλάδα βρισκόταν σε πόλεμο με την παραπαίουσα Οθωμανική Αυτοκρατορία, έχοντας ως συμμάχους τη Βουλγαρία και τη Σερβία (Α' Βαλκανικός Πόλεμος). Θέατρο των επιχειρήσεων, η περιοχή της Μακεδονίας.
Ο ελληνικός στρατός βάδιζε από νίκη σε νίκη στη Δυτική Μακεδονία. Όμως, από την αρχή των εχθροπραξιών σοβούσε σοβαρή διαφωνία μεταξύ του αρχιστράτηγου Κωνσταντίνου και του πρωθυπουργού Ελευθέριου Βενιζέλου. Ο διάδοχος επιθυμούσε πρώτα την κατάληψη του Μοναστηρίου προς Βορρά, ενώ ο Βενιζέλος, βλέποντας την πιθανότητα να καταληφθεί η Θεσσαλονίκη από το βουλγαρικό στρατό, πίεζε τον Κωνσταντίνο να κατευθυνθεί προς τη φυσική πρωτεύουσα της Μακεδονίας, μια περιοχή με στρατηγική σημασία, η απελευθέρωση της οποίας αποτελούσε διακαή πόθο του ελληνισμού. «Καθιστώ υμάς υπευθύνους διά πάσαν αναβολήν έστω και στιγμής» του τηλεγραφεί επιτακτικά.
Τελικά, ο Κωνσταντίνος πείθεται με τη μεσολάβηση του πατέρα του βασιλιά Γεωργίου Α' και στις 25 Οκτωβρίου η εμπροσθοφυλακή του ελληνικού στρατού φθάνει προ των πυλών της Θεσσαλονίκης. Είχε προηγηθεί η καθοριστική νίκη στη Μάχη των Γιαννιτσών (19 - 20 Δεκεμβρίου), που είχε κάνει ευκολότερη την προέλαση του ελληνικού στρατού. Ο Χασάν Ταξίν Πασάς που υπερασπιζόταν τη Θεσσαλονίκη δεν είχε άλλη δυνατότητα, παρά να ζητήσει μια έντιμη συμφωνία για την παράδοση της πόλης.
Στις 25 Οκτωβρίου οι απεσταλμένοι του ζήτησαν από τον Κωνσταντίνο να επιτραπεί στον Ταξίν να αποσυρθεί με το στρατό και τον οπλισμό του στο Καραμπουρνού και να παραμείνει εκεί μέχρι το τέλος του πολέμου. Ο Κωνσταντίνος, φυσικά, απέρριψε τον όρο του και του πρότεινε την παράδοση του στρατού του και τη μεταφορά του στη Μικρά Ασία με δαπάνες της ελληνικής κυβέρνησης.

Ο Ταξίν Πασάς υπογράφει τα πρωτόκολλα παράδοσης της Θεσσαλονίκης.

Ο Οθωμανός αξιωματούχος δέχθηκε, τελικά, τους όρους του Κωνσταντίνου και στις 11 το βράδυ της26ης Οκτωβρίου, ανήμερα της εορτής του Αγίου Δημητρίου, οι πληρεξούσιοι αξιωματικοί Ιωάννης Μεταξάς (ο κατοπινός δικτάτωρ και ο άνθρωπος του «ΟΧΙ») και Βίκτωρ Δούσμανης μεταβαίνουν στο Διοικητήριο της Θεσσαλονίκης και υπογράφουν τα σχετικά πρωτόκολλα παράδοσης της πόλης στον ελληνικό στρατό.
Σύμφωνα με το πρωτόκολλο, παραδίνονταν ως αιχμάλωτοι 25.000 τούρκοι στρατιώτες και 1.000 αξιωματικοί. Στην κατοχή του ελληνικού στρατού περιέρχονταν όλος ο βαρύς και ελαφρύς οπλισμός του σχηματισμού (70 πυροβόλα, 30 πολυβόλα, 70.000 τυφέκια και πυρομαχικά). Το πρωί της 27ης Οκτωβρίου εισήλθαν στη Θεσσαλονίκη δύο τάγματα ευζώνων και ύψωσαν την ελληνική σημαία στο Διοικητήριο, ενώ οι υπόλοιπες ελληνικές δυνάμεις άρχισαν να λαμβάνουν θέσεις στα υψώματα γύρω από την πόλη.
Στις 11 το πρωί της 28ης Οκτωβρίου 1912 ο Κωνσταντίνος εισήλθε με το επιτελείο του στη Θεσσαλονίκη και το μεσημέρι έγινε πανηγυρική δοξολογία στο ναό του Αγίου Μηνά. Την ίδια μέρα, κατέφθασαν έξω από τη Θεσσαλονίκη και οι Βούλγαροι, όμως για τους γείτονες ήταν ήδη αργά. Ο επικεφαλής της μεραρχίας τους στρατηγός Τεοντορόφ ζήτησε να εισέλθει στην πόλη για να στρατοπεδεύσει. Εισέπραξε την αρνητική απάντηση του Κωνσταντίνου και ύστερα από διαπραγματεύσεις, επιτράπηκε να μπουν στην πόλη για ολιγοήμερη ανάπαυση δύο τάγματα με επικεφαλής τους βούλγαρους πρίγκιπες Βόρι και Κύριλλο. Επικράτησε, όμως, σύγχυση και τελικά εισήλθε στη Θεσσαλονίκη ένα ολόκληρο βουλγαρικό σύνταγμα, γεγονός που εκνεύρισε τον Βενιζέλο. Οι Βούλγαροι δήλωναν εμφαντικά παρόντες στις εξελίξεις στη Μακεδονία. Ο σπόρος του Β' Βαλκανικού Πολέμου είχε ριχτεί.
Στις 29 Οκτωβρίου ήταν η σειρά του βασιλιά Γεωργίου Α' να εισέλθει στην πόλη και να επισημοποιήσει την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης. Έγινε δεκτός με ενθουσιασμό από τους έλληνες κατοίκους της, με απάθεια ανάμικτη με φόβο του από το μουσουλμανικό στοιχείο, ενώ οι Εβραίοι που ήταν η πολυπληθέστερη πληθυσμιακή ομάδα της πόλης δεν έκρυψαν την απογοήτευσή τους, καθώς προωθούσαν σχέδιο διεθνοποίησης της Θεσσαλονίκης.


Διαβάστε περισσότερα:
http://www.sansimera.gr/articles/328#ixzz2AOqGtNx6

2ήμερη Προσκυνηματική Εκδρομή στην Θεσσαλονίκη και στην Σουρωτή (20 & 21 Οκτωβρίου 2012)

Άγιος Δημήτριος Θεσσαλονίκης

Παναγία Άξιον Εστί

Άγιος Δημήτριος Θεσσαλονίκης (εσωτερικό) - Μπροστά απο την εικόνα της Παναγιάς μας

Ι.Ν. Της Του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης
Καθολικό Ι.Μ. Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Σουρωτής
Τάφος Γέροντος Παϊσίου

Προσκυνητές στον τάφο του Γέροντα 

Προσκυνητές στον τάφο του Γέροντα

Μεσημεριανό φαγητό στην Καλαμαριά

Μεσημεριανό φαγητό στην Καλαμαριά

Μεσημεριανό φαγητό στην Καλαμαριά

Μεσημεριανό φαγητό στην Καλαμαριά

Επιστολή προς νέους


Παιδιά μου,
Σᾶς ζητᾶμε συγνώμη γιὰ τὴν ἀνεπάρκειά μας νὰ διαχειριστοῦμε τὸ μέλλον σας.
Προδοθήκαμε ἀπὸ τὴν γενιὰ τοῦ Πολυτεχνείου καὶ πιστέψαμε ὅτι τὸ σύνθημα … «ψωμὶ παιδεία ἐλευθερία» μὲ τὴν ὁρμὴ τῆς νεότητας, τὸ ὅραμα θὰ γινόταν πραγματικότητα.
Δυστυχῶς οἱ ὁραματιστὲς καὶ γνήσιοι ἀγωνιστὲς ἀποσύρθηκαν ἀπὸ τὴν πολιτικὴ βρωμιὰ καὶ συναλλαγὴ καὶ ἔμειναν οἱ κάποιοι ποὺ ἐξαργύρωσαν τὸν ἀγώνα μὲ θέσεις καὶ χρῆμα. Οἱ γραβάτες ἀντικατέστησαν τὰ ζιβάγκο καὶ τὰ burberry/s καὶ τὰ συνολάκια τὸ casual ντύσιμο. Ἀπὸ τὰ δωράκια τῶν 500.000 δρχ ἄρχισε τὸ μεγάλο φαγοπότι καὶ τρώγοντας ἄνοιξε ἡ ὄρεξη ἀφοῦ κανεὶς δὲν τιμωρήθηκε τότε, οὔτε καὶ τώρα.
Σᾶς ἔκαναν νὰ πιστέψετε ὅτι εὐημερεῖτε ἀφοῦ δανειζόμενοι σᾶς ἔδιδαν ἐλάχιστες παροχὲς καὶ μὲ τὰ ὑπόλοιπα ἔφτιαξαν περιουσίες καὶ ὅταν ἦλθε ἡ ὥρα πληρωμῆς τοῦ χρέους, τὸν λογαριασμὸ τὸν ἔστειλαν σὲ ὅλους μας καὶ ὄχι μόνο. Ἔβαλαν ὑποθήκη τὰ σπίτια μας δηλαδὴ τὴν πατρίδα τὴν Ἑλλάδα.

Παιδιά μου,
Δυστυχῶς τὸ βάρος τῆς ἀπαλλαγῆς ἀπὸ τὸν ζυγό, πέφτει σὲ ἐσᾶς. Ἡ ἀδύναμη καρδιά μας δὲν εἶναι σὲ θέσει γιὰ ἀγῶνες, οὔτε καὶ τὰ χρόνια μας πολλὰ γιὰ νὰ ζήσουμε καὶ νὰ δοῦμε τὴν καταστροφή σας.
Ἐσεῖς ὅμως, ποὺ τὸ μέλλον σᾶς ἀνήκει πρέπει νὰ ἀναθεωρήσετε τὶς στρατηγικές σας νὰ ὀργανωθεῖτε καὶ νὰ ξεσηκωθεῖτε.
Νέοι καὶ νέες, ἐργαζόμενοι καὶ ἄνεργοι, φοιτητὲς δῶστε τέλος στὸν πολιτικὸ εὐνουχισμὸ ποὺ σᾶς ἐπέβαλαν μέσω τηλεόρασης. Κατήργησαν τὶς ἀξίες. Ἀντικατέστησαν τὴν σκέψη μὲ τὴν εἰκόνα καὶ τὰ ἰδανικὰ μὲ τὴν ὕλη. Τὸ ὅραμα μὲ τὸ παρόν. Τὴν ἀνθρωπιὰ μὲ τὴν ἀδιαφορία. Τὴν φύση μὲ τὸ τσιμέντο. Δημιούργησαν ἐμπορικὰ κέντρα ὅπου σας ἐγκλώβισαν καὶ συνωστίζεστε ὅπως τὰ κοτόπουλα στὸ ὀρνιθοτροφεῖο ποὺ τὰ ἑτοιμάζουν γιὰ σφαγή. Ὅ,τι βλαπτικὸ γιὰ τὴν χώρα τὸ παρουσιάζουν σύγχρονο καὶ προοδευτικό. Ἀντικατέστησαν τὶς ἐπιγραφὲς τῶν καταστημάτων ἀπὸ τὴν ἑλληνικὴ γλώσσα μὲ ξένες. Κάθε εὐρὼ ποὺ βγαίνει ἀπὸ τὴν τσέπη σας πηγαίνει στὸ κεφάλαιο ποὺ εἶναι ἡ πηγὴ τῶν ξένων ἐταιριῶν τῶν μεγάλων καταστημάτων τῶν ἐμπορικῶν κέντρων καὶ ὄχι στὸν μικρὸ Ἕλληνα ἐπιχειρηματία ποὺ εἶναι ὁ ἱστὸς τῆς οἰκονομίας μας.
Πιέστε τὸν καφέ σας μὲ 1 εὐρὼ στὸ καφενεῖο ἀντὶ γιὰ 4 εὐρὼ μὲ τὸ μπισκοτάκι στὴν καφετέρια. Ἢ τὴν μπύρα 2 ἀντὶ 5 εὐρώ. Σᾶς κοροϊδεύουν δὲν τὸ βλέπετε;
Πηγαίνετε στὰ σινεμὰ τῆς περιοχῆς σας ὅπου θὰ δεῖτε καὶ κάποιο φίλο νὰ πεῖτε μία κουβέντα, νὰ γνωρίσετε τὸν γείτονα, τὸν ἄνθρωπο ποὺ τόσο ἀπομακρυνθήκατε. Ἀντικαταστῆστε τὴν greeklish γραφὴ στὰ SMS μὲ τὴν ἑλληνικὴ γιατί θὰ ξεχάσετε τὴν γλώσσα σας. Διαβάστε τὴν Ἱστορία μας, παλαιῶν ἐκδόσεων, ὄχι τὶς νέες, γραμμένες ἀπὸ ἀνθέλληνες. Δεῖτε τὴν Θρησκεία μας μὲ τὰ μάτια τῆς πίστεως ὅπως τὴν γνωρίσατε ἀπὸ τοὺς γονεῖς σας καὶ ὄχι μὲ τὴν συμπεριφορὰ κάποιων ἀνυπόληπτων φαρισαίων. Ἀντὶ νὰ μιμεῖστε τὴν κουλτούρα καὶ τρόπο ζωῆς τῆς Δύσης, δημιουργεῖστε τὴν δική σας Ἑλληνική, ἀφοῦ ἡ Ἑλλάδα ἦταν αὐτὴ ποὺ διέδωσε τὸν πολιτισμὸ στὴν Δύση.
Ἀναζητήσατε τὶς ἠθικὲς ἀξίες καὶ ὄχι τὰ παραπλανητικὰ καὶ πρόσκαιρα πρότυπα ποὺ σᾶς παρουσιάζουν οἱ τηλεοράσεις προκειμένου νὰ σᾶς ἀφαιρέσουν τὴν κριτικὴ σκέψη.
Φοιτητὲς, ἔχετε κάνει τὰ Πανεπιστήμια παραρτήματα τῶν κομμάτων. Στὶς ἐγγραφὲς τῶν νέων φοιτητῶν προσπαθεῖτε σὰν τὶς ταβέρνες τῆς Βάρης νὰ πιάσετε πελάτη.. . Ὅσοι ἀνήκουν σὲ κομματικὲς παρατάξεις ἐκμεταλλεύονται ἀφελεῖς γιὰ νὰ προωθήσουν τὴν καριέρα τους σὲ κομματικοὺς μηχανισμούς. Στὶς φοιτητικὲς ἐκλογὲς ὀργανωθεῖτε καὶ μὴν ἀφήνετε νὰ σᾶς ἐκπροσωποῦν κόμματα τῆς μειοψηφίας, ποὺ τὸ ἐνδιαφέρον τους εἶναι κομματικό, καθαρὰ παραταξιακό, ποὺ σᾶς ὁδηγοῦν σὲ ἀτελείωτες ἀπεργίες ποὺ εἶναι εἰς βάρος σας. Δὲν ἀντιληφθήκατε ὅτι τὰ προεδρεῖα τους εἶναι τὸ βῆμα τους γιὰ πολιτικὴ καὶ βουλευτικὴ καριέρα κάποιων ποὺ χωρὶς ἔνσημα ἐργασίας θέλουν νὰ διοικήσουν τὴν χώρα; Ψηφίστε ὅλοι καὶ ἀλλάξτε τοὺς συσχετισμοὺς δυνάμεων.
Δῶστε ὅραμα καὶ ἀγωνιστεῖτε. Διῶξτε τοὺς γενίτσαρους τῆς πολιτικῆς ποὺ ἐργολαβικὰ ἔχουν ἀναλάβει τὴν κατεδάφιση τῆς Ἑλλάδος Ἔχουμε ἔλλειψη ἡγετῶν. Τὰ ὑπάρχοντα κόμματα ἢ μὲ τὴν ξύλινη γλώσσα ἢ μὲ τὶς συναλλαγές τους δὲν ἐκπροσωποῦν πλέον τὸν λαό.
Ἡ μόνη σας καὶ δικὴ μας ἐλπίδα εἶναι νὰ βγεῖ ἀπὸ σᾶς ἕνας Μακρυγιάννης, ἕνας Καποδίστριας ποὺ θὰ ὁδηγήσει τὴν Ἑλλάδα στὴν ὁδὸ τῆς εὐημερίας καὶ τῆς προόδου. Δὲν ὑπάρχει βοήθεια ἀπὸ ἔξω χωρὶς ἀντάλλαγμα. Οἱ μεγάλες δυνάμεις μᾶς πούλησαν στὸν ἀγώνα τοῦ 1821 καὶ μόνοι μας διώξαμε τοὺς Τούρκους κατακτητές. Ἦλθε ἡ ὥρα νὰ διώξετε τοὺς οἰκονομικοὺς κατακτητὲς τῆς χώρας. Νὰ εἶναι ἐλαφρὺ τὸ χῶμα ποὺ σκεπάζει τὸν Τάσο Παπαδόπουλο. Ἀγνόησε τὶς ἀπειλὲς γιὰ τὸ σχέδιο Ἀνᾶν καὶ ἡ Κύπρος σώθηκε.
Κρατεῖστε τὴν ζωὴ καὶ τὴν πατρίδα στὰ χέρια σας.
Μπορεῖτε!!!
To «Ξεσηκωθεῖτε, ὀργανωθεῖτε, ἀντισταθεῖτε» κάντε τὸ πράξη!

Πηγή: Ενωμένη Ρωμιωσύνη

Θεία Λειτουργία Αγίου Ιακώβου Αδελφοθέου

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2012 
και ώρα 9 μ.μ. με 12 μ.μ. 
θα τελεστεί 
στον Ιερό Ναό μας
η αρχαιοπρεπής Θεία Λειτουργία 
κατά την τάξη 
του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου.

Εκ του Ιερού Ναού

Η Βυζαντινή Σημαία – Δικέφαλος ή σταυρός; (the byzantine flag)



Αν ρωτήσει κανείς δέκα τυχαίους ανθρώπους, πώς είναι η βυζαντινή σημαία, οι 9 από τους 10 που θα δώσουν μια απάντηση -αν όχι και οι δέκα- θα απαντήσουν η κίτρινη με το δικέφαλο αετό.
Είναι η σημαία που κυριαρχεί έξω από όλες σχεδόν της εκκλησίες και τα μοναστήρια της χώραςκαι έχει υιοθετηθεί ως σύμβολο από την εκκλησία της Ελλάδος.
Ποια έιναι όμως η αλήθεια;
Ήταν η σημαία με το δικέφαλο το επίσημο σύμβολο αυτοκρατορίας;
Τα σύμβολα της Αυτοκρατορίας ως το 1204
Aφήνοντας την αναλυτική εξέταση των εμβλημάτων της αυτοκρατορίας διαχρονικά σε μια μελλοντική ανάρτηση, θα αναφερθούμε επιγραμματικά στη χρήση τους.
Ως πρώτο σύμβολο μπορεί δικαίως να θεωρηθεί το λάβαρο που κατασκεύασε ο Μέγας Κωνσταντίνος πριν από τη μάχη στη Μουλβία γέφυρα- Σταυρός με την επιγραφή “ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ”.
Εγκαινιάζεται έτσι η χριστιανική περίοδος του κράτους και ουσιαστικά η σταδιακή μεταστροφή της “Ρωμαϊκής” σε “Βυζαντινή” αυτοκρατορία.
Παρ’ότι δεν καταγράφεται συγκεκριμένη σημαία της αυτοκρατορίας (με τη σύγχρονη έννοια) , οσταυρός σε διάφορες παραλλαγές και κυρίως σε συνδυασμό με το ΧΡ έχει βρεθεί σε πλήθος ευρημάτων (ψηφιδωτά, γλυπτά, τοιχογραφίες). Παράλληλα δεν εγκαταλείφθηκε και ο κλασσικόςρωμαϊκός αυτοκρατορικός αετός η χρήση του οποίου φαίνεται να γνωρίζει κάποια αναβίωση κατά τη Μακεδονική δυναστεία (867-1054).
Μονόγραμμα ΧΡ, 5ος αι. μ.Χ, Μουσείο Πίο Κριστιάνο, Βατικανό
Αυτοκρατορικός αετός, 10ος αι.μ.Χ, ύφασμα,Οσέρ
Ο δικέφαλος αετός
Ο δικέφαλος αετός πρωτοχρησιμοποιήθηκε από τους Σουμέριους, ως σύμβολο του φτερωτού θεού Νινουρτά. Στη συνέχεια πέρασε στους Χετταίους, από τον πολιτισμό των οποίων έχουν σωθεί πέτρινα ανάγλυφα που απεικονίζουν δικέφαλους αετούς.
Το μυθικό πλάσμα συνέχισε να αποτελεί τόσο διακοσμητικό μοτίβο, όσο και μέρος διηγήσεων και παραδόσεων σε διάφορες περιοχές της Μέσης Ανατολής- από το Ιράν και την Αρμενία ως τη Μικρά Ασία.
Στην Παφλαγονία συγκεκριμένα επιβίωσε ο μύθος του χάγκα, τεράστιου δικέφαλου αετού τιμωρού της αδικίας.
Επηρεασμένος από αυτήν την παράδοση ίσως ο Ισαάκ Κομνηνός (1057-1059) τον υιοθέτησε ως προσωπικό του σύμβολο.
Η χρήση του δικέφαλου όμως δε γενικεύτηκε πριν το 1204, όταν τον χρησιμοποίησαν οι Λάσκαρεις και αργότερα οι Παλαιολόγοι, μετά την τέταρτη Σταυροφορία και την επαφή με την πλούσια εραλδική παράδοση της Δύσης.
Aποτέλεσε τόσο οικόσημο των Παλαιολόγων (αλλά και του Καντακουζηνού, των Λασκέρεων και άλλων επιφανών οικογενειών), όσο και διακοσμητικό μοτίβο σε επίσημα ενδύματα και ταπεινά πιάτα.
Ήταν όμως ο αετός αυτός το σύμβολο του Κράτους, προσωπικό έμβλημα ή κάτι άλλο;
Δικέφαλος αετός, 15ος αι.,Άγιος Δημήτριος Μυστράς
*
οικόσημο Παλαιολόγων
Η σημαία της Αυτοκρατορίας σε πηγές και χειρόγραφα (1204-1453)
Στις πηγές συναντούμε σποραδικές αναφορές, που αν και αποσπασματικές μας οδηγούν στην επίσημη σημαία της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας κατά την τελευταία της περίοδο.
To “Βιβλίο όλων των Βασιλείων”, που γράφθηκε στα 1350 και εξιστορεί τα ταξίδια ενός μοναχού από την Καστίλλη, είναι εικονογραφημένο με 130 σημαίες. Οι σημαίες 94,96,97,98 είναι όμοιες -χρυσός σταυρός και 4 πυρέκβολα σε κόκκινο φόντο- και σύμφωνα με το βιβλίο ανήκουν στους “βασιλείς” της Θεσσαλονίκης,της Ελλάδας (“της αληθινής Ελλάδας και της αυτοκρατορίας των Ελλήνων” / “la vera Grecia e el imperio de los Griegos”), του “Lodomago” (ή “Recrea” σε άλλη έκδοση, πιθανόν η Ηράκλεια του πόντου) και του “Castelle”. Επίσης ως σύμβολο του “βασιλιά της Κωνσταντινούπολης” παρουσιάζεται παρόμοια σημαία που περιλαμβάνει και το σταυρό του Αγίου Γεωργίου.
O “Kαταλανικός Άτλας”, αποδίδεται στον Cresques Abraham, έναν από τους καλύτερους χαρτογράφους της εποχής, σχεδιάστηκε το 1375 και είναι ένας λεπτομερής χάρτης στον οποίο απεικονίζονται εκτός των άλλων οι σημαίες των κρατών. Στην Κωνσταντινούπολη, τη Θεσσαλονίκη και την Ηράκλεια του Πόντου εμφανίζεται να κυματίζει η τετραγράμματη σημαία με το σταυρό.
Στο “Περί Οφφικίων του Παλατίου Κωνσταντινουπόλεως και των Οφφικίων της Μεγάλης Εκκλησίας” του Γεώργιου Κωδινού αναφέρεται σχετικά με το φλάμουλο του Μεγάλου Δουκός (ναυάρχου) : “και οι μεν εις τα έτερα (πλοία) ευρισκόμενοι άρχοντες ως κεφαλαί ιστώσι το σύνηθες βασιλικόν φλάμουλον ήτοι τον σταυρόν μετά πυρεκβόλων’ ούτος δε ο μέγας δουξ την του βασιλέως στήλην ίστησιν έφιππον”. Με άλλα λόγια σε όλα τα πλοία εκτός του πλοίου του ναυάρχου κυμάτιζε το “σύνηθες βασιλικό φλάμουλο” που δεν ήταν άλλο από την πορφυρή σημαία με το χρυσό σταυρό και τα 4 Β.Στηριζόμενοι λοιπόν στις πηγές μπορούμε να συνάγουμε το συμπέρασμα πως επίσημη σημαία της Αυτοκρατορίας κατά την ύστερη περίοδο, ή απλά η “βυζαντινή σημαία” δεν ήταν η κίτρινη με το δικέφαλο αετό…αλλά η κόκκινη/πορφυρή με το χρυσό ισοσκελή ελληνικό σταυρό και τα 4 Β(πυρέκβολα ή βήτα / Βασιλεύς Βασιλέων Βασιλεύων Βασιλευόντων.
“Καταλανικός Χάρτης”, λεπτομέρεια. 1375
Ανάγλυφο από το κάστρο των Γκατιλούζι, 14ος αι., Χώρα Σαμοθράκης. Διακρίνονται τα οικόσημα των Παλαιολόγων και των βασσάλων τους, Γκατιλούζι
ΠΗΓΕΣ:Γεώργιου Κωδινού, “Περί Οφφικίων του Παλατίου Κωνσταντινουπόλεως και των Οφφικίων της Μεγάλης Εκκλησίας”, publ. Immanuel Bekker,1889
N.Zapheiriou,the greek flag from antiquity till present,athens 1947
crwflags.com

Πηγή: proskynitis.blogspot.gr

Όσιος Νικόλαος Σβιατόσα,π​ρίγκηπας του Τσερνιγώφ(​+14 Οκτωβρίου)


Ο πρίγκηπας Νικόλαος ήταν γιός του ηγεμόνα του Τσερνιγώφ Δαβίδ Σβιατοσλάβιτς και εγγονός του μεγάλου ηγεμόνα του Κιέβου Σβιατοσλάβου Γιαροσλάβιτς που στα χρόνια του θεμελιώθηκε ή αγία έκκλησία ιών Σπηλαίων.
Πυρπολημένος άπό τόν έρωτα του Θεού καί φλογισμένος άπό τόν πόθο της βασιλείας τών ουρανών, ό σοφός Νικόλαος ηρθε στη μονή, ξεντύθηκε τά πολυτιμα πριγκηπικά φορέματα καί ντύθηκε μέ χαρά τό ταπεινό τρίχινο μοναχικό ένδυμα.
Δέν έγινε όμως μοναχός μόνο κατά την έξωτερική έμφάνιση όπως – αλοίμονο! – γίνονται άλλοι.
‘Από τήν αρχή διακρίθηκε στην άρετή της υπακοής. Αν καί πριγκηπόπουλο, ποτέ δέν παρατηρήθηκε γιά άνυποκοή η αντιλογία η ιδιοτροπία η θέλημα. Διακονούσε στό μαγειρείο της μονης, βοηθώντας τούς μαγείρους πρόθυμα κι άκούραστα στίς πιό σκληρές δουλειές. Μέ τά χέρια του έκοβε κάθε μέρα τά ξύλα γιά τό μαγείρεμα, καί τά κουβαλούσε στούς ώμους άπό την όχθη του ποταμού μέχρι τό μοναστήρι.
‘Όταν οι κατά σάρκα άδελφοί του, πρίγκιπες ‘Ιζιασλάβος καί Βλαδίμηρος, πληροφορήθηκαν τούς κόπους του άδελφού τους, πηγαν στόν ήγούμενο καί τόν παρακάλεσαν νά του άναθέσουν έλαφρότερη έργασία. Ό εύλονημένος Νικόλαος όμως ούτε νά τ’ ακούσει δέν ηθελε. Πρώτα έπέπληξε αύστηρά τούς άδελφούς του γιά την άνάρμοστη ανάμιξή τους στά έσωτερικά της μονης. Κι έπειτα επεσε στά πόδια του ήγουμένου καί τόν παρακάλεσε μέ δάκρυα νά τόν αφήση τουλάχιστον ένα χρόνο άκόμη στό κοπιαστικό διακόνnμα του βοηθού του μαγειρείου.
Πράγματι, τόν αφησαν οχι ένα αλλά τρία χρόνια σ’ αύτή τήν υπηρεσία, όπου έργάστηκε μέ ταπείνωση, προσοχή κι έπιμέλεια. ‘Έπειτα του ανέθεσαν τό διακόνημα του πορτάρη, όπου εμεινε άλλα τρία χρόνια χωρίς ν’ απομακρύνεται ποτέ από τήν πύλη της μοvής, παρά μόνο γιά νά πάη στην έκκλησία. Κι από δώ τόν έστειλαν νά διακονήσει στην τράπεζα.
Μετά άπό πολύχρονη άσκηση στην ύπακοή, ό ήγούμενος τόν συμβούλεψε ν’ απομονωθή πιά στό κελί του καί ν’ αγωνιστή στnν ησυχία γιά τή σωτηρία του. Σάν γνήσιο τέκνο της ύπακοης ό μακάριος Νικόλαος κλείστηκε σιό κελί του, όπου μοίρασε τό χρόνο του άνάμεσα στην προσευχή καί τήν έργασία. Ποτέ δέν έμενε άργός.
Τήν ώρα πού τά χέρια του ηταν άπασχολημένα μέ τό έργόχειρο, τα χείλη του ψιθύριζαν μέ κατάνυξη την εύχή του ‘Ιησού: «Κύριε Ίησου Χριστέ, Υίέ του Θεού, έλέησόν με!».Έκτός άπό τή λιτή τροφή της κοινης μοναστηριακή; τραπέζης, ό όσιος τίποτε αλλο δέν εβαζε στό στόμα του όλη την ήμέρα. Κι αν άποκτούσε κάτι ύλικό – τρόφιμα n χρήματα n άντικείμενα – φρόντιζε ν’ άπαλλαγη άμέσως άπό τό βάρος τους δίνοντάς τα στούς φτωχούς. Μέ τήν εύλογία μάλιστα του ήγουμένου, μοίραζε πάντοτε ένα μέρος του μόχθου του σε όσους είχαν ανάγκη. Οί φτωχοι είχαν συμπαραστάτη, εύεργέτη καί αδελφό.
Μαζί μέ τό φιλόχριστο Νικόλαο είχε έρθει στό μοναστήρι καί ενας άδελφικός του φίλος, γιατρός άριστος ‘Ονομαζόταν Πέτρος καί ήταν Σύρος. Βαθειά άγάπη συνέδεε τόν Πέτρο μέ τό Νικόλαο.
Γι’ αύτό, όπως ήταν αχώρισιοι στόν κόσμο, έτσι θέλησαν νά είναι καί στην πνευματική παλαίστρα του μοναστηριού.
Δυστυχώς όμως ό Πέτρος δέν έμεινε εδώ νιά πολύ. Βλέποντας τίς κακοπάθειες του φίλου καί κυρίου του, βλέποντας τό πριγκιπόπουλο, πού ζούσε πρώτα άμέριμνα μέσα σέ ήγεμονικά παλάτια ν’ άσκήται σκληρά στό στάδιο mς ύπακοης καί mς έκούσιας πτωχείας, εφυγε λυπημένος άπό τή μονή. πηγε σιό Κίεβο καί άσκούσε τό επάγγελμα του γιατρού.
Πολλές φορές, ώστόσο, ήρθε σιή Λαύρα, ξεμονάχιαζε ιόν όσιο καί του ελεγε:
- Άδελφέ καί κύριέ μου! Γιατί δέν φροντίζεις γιά την ύγεία σου; Γιατί ταλαιπωρείς τή σάρκα σου μέ τόσους κόπους καί νηστείες; Μ’ αύτά πού κάνεις, δέν θά μπορέσεις νά σηκώσεις μέχρι τέλους τό ζυγό του Χριστού. Ό Θεός δέν zητάει ύπέρμετρη εγκράτεια καί άσκηση, άλλά μόνο καρδιά καθαρή καί ταπεινή. ‘Εσύ όμως δουλεύεις στούς καλόγερους σάν άγορασμένος δούλος. Ούτε μαθημένος είσαι σέ τέτοια ζωή, ούτε άξιοπρεπές είναι γιά ένα πρίγκιπα σάν εσένα, ν’ άσχοληται μέ τόσο ταπεινωτικές δουλειές. Τ’ άδέλφια σου, ό ‘Ιζιασλάβος καί ό Βλαδίμηρος, είναι άπαρηγόρητοι γιά τό κατάντημά σου. Ήσουν πλούσιος καί δοξασμένος, καί κατάντησες πάμπτωχος, ταπεινός καί ασημος. Οί βογιάροι, πού μέχρι χθές ήταν ύποτακτικοί σου, κατοικούν σέ παλάτια κι έχουν όλα τά καλά, ενώ εσύ, ό κύριός τους, μένεις μέσα σ’ ένα σκοτεινό κελί καί στερείσαι τά πάντα. Ποιός άπό τούς Ρώσους πρίγκιπες ταπεινώθηκε ποτέ τόσο; Μήπως ό πατέρας σου Δαβίδ κi ό παππούς σου Σβιατοσλάβος; Κύριέ μου, άκουσέ με καί μετρίασε τίς ασκήσεις σου, άλλιώς θά πεθάνεις πρίν τήν ώρα σου!
Άπό τίς στερήσεις καί τούς κόπους συνέβαινε ν’ άρρωσταίνει κατά καιρούς ό µακάριος Νικόλαος. Οταν τό µάθαινε ό Πέτρος του εστελνε διάφορα θεραπευτικά βότανα. Μά ό όσιος ποτέ δέν τά χρησιμοποιούσε. Πάντοτε γινόταν καλά µέ ιή βοήθεια του Θεού, πού του προσφερόταν πλούσια µετά άπό τίς θερµές του προσευχές.
Συνέβη όµως κάποτε ν’ άρρωστήσει καί ό γιατρός. Ό όσιος τό πληροφορήθηκε καί του έστειλε µήνυµα: «Μην πιεις κανένα φάρµακο. Ζήτησε την ίαση άπό τόν Κύριο καί πολύ γρήγορα θά γίνης καλά. Αν δέν µ’ άκούσεις, θά ύποφέρεις πολύ».
Ό Πέτρος υποσχέθηκε νά ύπακούση. Κρυφά όµως παρασκεύασε, ό όλιγόπιστος, ένα φαρµοκευτικό µ1γµα καί τό ηπιε. ‘ Αλλά µάταια περίµενε τή θεραπεία του, ‘Αντίθετα, χειροτέρεψε τόσο, πού κινδύνεψε νά πεθάνη. Μόνο οί έκτενείς προσευχές του όσίου τόν γλύτωσαν. ‘Ετσι πήρε ενα καλό µάθηµα.
“Οταν άργότερα άρρώστησε πάλι, ειδοποίησε σχετικά τόν Όσιο. ‘Εκείνος του παρήγγειλε για άλλη µιά φορά: «Μήν πάρης κανένα φάρµακο. Κάνε µόνο προσευχή. Καί την τρίτη µέρα θά γίνης καλά».
Αύτή τή φορά ό Πέτρος δέν τόλμησε νά παρακούσει. Καί πράγµατι, σύµφωνα µέ την ύπόσχεση του αγίου, τήν τρίτη µέρα θεραπεύιηκε.
Τότε όµως ό όσιος τόν κάλεσε στό µοναστηρι
- Πέτρο, του είπε, σέ φώναξα γιά νά σ’ άποχαίρετήσω. Σέ τρεις ήµέρες φεύγω άπ’ αύτό τόν κόσµο!
Ό Πέτρος δέν µπορούσε νά πιστέψει στ’ αύτιά του. ‘Έπεσε στό χώµα κι εκλαιγε γοερά.
- Άλοίµονο σέ µένα, άδελφέ καί κύριέ µου! Ποιός θά γλυκάνει τή µοναξιά µου; Ποιός θά παρηγορήσει τ’ άδέλφια σου;
Ποιός θ’ ανακουφίσει τούς φτωχούς, τά όρφανά καί τίς χήρες; Μή φύγης, πρίγκιπά µου, γιατί άπό σένα µπορούν νά ώφεληθούν πολλοί. Άπό που εχεις, άλήθεια, αύτή την πληροφορία; Άπό τόν Κύριο; Παρακάλεσέ Τον νά πεθάνω έγώ στη θέση σου! …
Ό µακάριος Νικόλαος έπιασε στοργικά τόν Πέτρο καί τόν σήκωσε.
- Πέτρο, µή λυπασαι, του είπε. Ό Κύριος ννωρίζει πώς θά φροντίσει καί πώς θά διαφυλάξη όλόκληρη τόν πλάση, πού δηµιούργησε άπό τό µηδέν. Αύτός µπορεί νά θρέψη ιούς πεινασµένους, νά έλεήση τούς φτωχούς, νά θεραπεύσει τούς άρρώστους.Αύτός θά προστατέψει καί σένα.Καί τ’ άδέλφια μου ας μην κλαινε γιά μένα. ‘Άς κλαινε γιά τούς έαυτούς τους καί τίς άμαρτίες τους. ‘Έτσι θά βρουν παράκληση καί παρηγορία στην αλλη ζωή, Έγώ πάντως δέν ζητώ από τόν Κύριο παράταση της Ζωης μου. Πρό πολλου πέθανα γιά όλα τά γήινα καί πρόσκαιρα.Καί λέγοντας αυτά ό θείος Νικόλαος πηγε στό σπήλαιο γιά νά έτοιμάσει τόν τόπο της ταφης του.
Ό γιατρός τόν ακολούθησε.
- Ποιός από τούς δυό μας αγαπα περισσότερο αυτό τόν τόπο; ρώτησε ό όσιος.Τόν Πέτρο τόν πηραν πάλι τά δάκρυα.
- Ξέρω καλά, αποκρίθηκε, πώς αν εσύ θελήσης, ό Κύριος θά σου παρατείνη τή ζωή. Παρακάλεσε Τον λοιπόν γι’ αυτό, καί βάλε εμενα μεσα σ αυτο το μνήμα,Ό όσιος δέν αρνήθηκε αυτή τή Χάρη στόν Πέτρο. Βυθίστηκε γιά λίγο σέ θερμή προσευχή.
- Ας γίνη ή επιθυμία σου, άφού είναι αρεστή στό Θεό, είπε επειτα συγκαταβατικά. Προηγουμένως όμως ας λάβης τό άγιο μοναχικό σχήμα.Ό Πέτρος κουρεύτηκε σύντομα μοναχός. Καί άμέσως κλείστηκε στό σπήλαιο, όπου επί τρείς μηνες εκλαιγε μέρα-νύxτα καί προσευχόταν γιά τή σωτηρία του.
Κάποτε ό όσιος Νικόλαος τόν πλησίασε καί του είπε:
- ‘ Αδελφέ Πέτρο, μήπως θέλεις νά σέ πάρω μαζί μου;
- ‘Όχι, αποκρίθηκε εκέινος. Θέλω – αν είναι θέλημα Θεού καί δική σου επιθυμία – νά μου έπιτρέψεις νά κοιμηθώ εγώ στη θέση σου. Έσύ νά μείνεις εδώ καί νά προσεύχεσαι γιά μένα στό Σωτήρα.
- Τότε νά είσαι ξάγρυπνος καί έτοιμος άδελφέ, γιατί πλησιάζει ή ώρα. «Ιδού, ό Νυµφίος έρχεται», Σέ τρεις ήμέρες θά φύγης απ’ αυτό ιόν κόσμο, σύμφωνα μέ τήν ιερή επιθυμία σου.
Σέ τρέις ήµέρες μετά από αδιάλειπτη άγρυπνία καί προσευχή, ό μακάριος Πέτρος κοινώνησε τών θείων καί ζωοποιών Μυστηρίων, ξαπλώθηκε μόνος του στό νεκροκρέβατο καί παρέδωσε τήν ψυχή του στά χέρια του Κυρίου.Μετά την κοίμηση του Πέτρου, ό πάγκαλος Νικόλαος εζησε ακόμη τριάντα χρόνια ασκητικης ζωης, χωρίς ποτέ νά βγη από τή μονή. ‘ Αφού εφτασε σέ ϋψη άγιότητος, ό θεοφιλής πρίγκιπας μετέστη στά ουράνια σκηνώματα.
“Οταν µαθευτηκε ή µακαρία κοίµηση του, όλη ή πόλη του Κιέβου συγκεντρώθηκε στη Λαύρα, γιά νά του δώσει ιόν τελευταίο άσπασµό καί νά πάρει τήν εύλογία του σεπτοϋ σκηνώµατός του.
Μέ τίς προσευχές του όσίου πρίγκιπα Νικολάου Σβιατόσα, είθε νά βρούµε κι εµείς τη θεραπεία απ’ όλες τίς σωµατικές καί ψυχικές µας ασθένειες, µέ τή Χάρη του Κυρίου µας ‘Ιησού Χριστού.

”ΠΑΤΕΡΙΚΟΝ ΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΤΩΝ ΣΠΗΛΑΙΩΝ” Εκδ.Ι.Μ.Παρακλήτου
Πηγή: proskynitis.blogspot.gr

Νεανικές Συντροφιές 2012-2013



ΤΑΞΕΙΣ
ΚΑΤΟΙΚΙΑ
ΠΑΙΔΙΩΝ
ΩΡΑ ΚΑΙ ΤΟΠΟΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ
1.      
παιδιά
νήπια &
α΄ δημοτικού
πάνω από Τσαλδάρη
Κυριακή 11 και 30
στο 14ο Δημοτικό Σχολείο
2.      
παιδιά
νήπια &
α΄ δημοτικού
κάτω από Τσαλδάρη
Κυριακή 11 και 30
στο 5ο ή 22ο Δημ. Σχολείο
3.      
παιδιά
β΄ & γ΄
δημοτικού
πάνω από Τσαλδάρη
Κυριακή 11 και 30
στο 14ο Δημοτικό Σχολείο
4.      
παιδιά
β΄ & γ΄
δημοτικού
κάτω από Τσαλδάρη
Κυριακή 11 και 30
στο 5ο ή 22ο Δημ. Σχολείο
5.      
παιδιά
δ΄ & ε΄
δημοτικού
πάνω από Τσαλδάρη
Κυριακή 11 και 30
στο 14ο Δημοτικό Σχολείο
6.      
παιδιά
δ΄ & ε΄
δημοτικού
κάτω από Τσαλδάρη
Κυριακή 11 και 30
στο 5ο ή 22ο Δημ. Σχολείο
7.      
αγόρια
στ΄ δημοτικού
α΄& β΄ γυμν.
πάνω
κάτω
Σάββατο 3-5 το απόγευμα
στο Νεανικό Κέντρο
8.      
κορίτσια
στ΄ δημοτικού
α΄& β΄ γυμν.
πάνω από Τσαλδάρη
Κυριακή 11 και 30
στο 14ο Δημοτικό Σχολείο
9.      
κορίτσια
στ΄ δημοτικού
α΄& β΄ γυμν.
κάτω από Τσαλδάρη
Κυριακή 11 και 30
στο 5ο ή 22ο Δημ. Σχολείο
10.             
αγόρια
γ΄ γυμνασίου
α΄& β΄ λυκ.
πάνω από Τσαλδάρη
Κυριακή 3-5 το απόγευμα
στο Νεανικό Κέντρο
11.             
αγόρια
γ΄ γυμνασίου
α΄& β΄ λυκ.
κάτω από Τσαλδάρη
Κυριακή 5-7 το απόγευμα
στο Νεανικό Κέντρο
12.             
κορίτσια
γ΄ γυμνασίου
α΄& β΄ λυκ.
πάνω
κάτω
Σάββατο 5-7 το απόγευμα
στο Νεανικό Κέντρο
13.             
παιδιά
α΄, β΄, γ΄ δημ.
3ου Δημ.
Κυριακή 11 και 30
στο 3ο Δημοτικό Σχολείο
14.             
παιδιά
δ΄, ε΄ ,στ΄ δημ.
3ου Δημ.
Κυριακή 11 και 30
στο 3ο Δημοτικό Σχολείο